Nätbutikens Leveransvillkor

Nätbutikens leveransvillkor

nätbutikens leveransvillkor

Learn2Help Oy 3135478-3 (senare nätbutik) säljer produkter åt privat personer i Finland. Vi förbehåller oss rätten att ändra leveransvillkor och priser. Mervärdesskatten är inräknad i produkternas pris.

Nätbutikens kontaktuppgifter

E-post: [email protected]
Telefon: 0400 599 711
Postadress: Kapellvägen 6b, 02200 ESBO

Beställning

Produkterna beställs genom att välja produkterna i nätbutiken och lägga dem i varukorgen. Beställningen skickas genom att betala varukorgens innehåll vid kassan. Genom beställning godkänner du dessa leveransvillkor, produkternas pris och leveranskostnader. Då det ges en e-postadress vid beställningen, skickas en orderbekräftelse av inköpen via e-post. De beställda produkterna och priset visas i orderbekräftelsen.

Webinar, d.v.s. nätskolning

Avbokning är gratis upptill 24 timmar före skolningens början. Vid samband med avbokning kan du välja mellan att få tillbaka pengarna, flytta din deltagarrätt till en annan kurs, byta ut den summan du betalat till ett presentkort eller flytta din deltagarrätt till en annan person.

Learn2Help återbetalar inte beloppet ifall avbokningen sker under 24 timmar före skolningens början, men deltagarrätten kan flyttas över till en annan person före skolningslänken skickas ut (15-30 min före skolningens början).

Om skolningen inställs informerar Learn2Help deltagarna så snart som möjligt. Learn2Help har möjlighet att avboka skolningen fem (5) dygn före skolningens början utan något ansvar om ersättning. Om utbildningen avbokas är Learn2Help skyldig att möjliggöra deltagarna en möjlighet till deltagande i motsvarande utbildning. Learn2Help ersätter inte kostnader som uppstår till deltagaren p.g.a. avbokad kurs.

För kurser som Learn2Help inställer under fem (5) dygn före skolningens början betalar Learn2Help tillbaka hela summan till deltagaren, eller erbjuder -30% rabatt av en ny kurs. 

Betalning

Bambora PayForm fungerar som betalningsförmedlare för onlinebutiken (Paybyway Oy, FO-nummer 2486559-4). Bambora PayForm är registrerat i registret över betalningsinstitut som upprätthålls av Finansinspektionen. Betalning sker via Bamboras onlinetjänst och Bambora eller Paybyway Oy visas på kontoutdraget och fakturan som betalningsmottagare.  Bambora vidarebefordrar betalningarna till säljaren. Betalningen är säker, eftersom all information om betalingstransaktionen överförs med hjälp av en krypterad anslutning så att ingen tredje part kan se detaljerna i betalningstransaktionen.

Transaktionen skapas mellan kunden och nätbutiken. Nätbutiken ansvarar för alla skyldigheter relaterade till transaktionen.

Läs mera om Bambora: https://www.bambora.com

Betalningssätten

Genom PayForm-tjänsten kan du betala med nätbanken, e-wallet, betalningskort (credit/debit), faktura eller avbetalning. Följande betalningssätt är tillgängliga: Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Oma Säästöpankki, Säästöpankki, Aktia, POP Banken, S-Banken, Handelsbanken, Ålandsbanken, MobilePay, Masterpass, Pivo, Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- och Debit MasterCard -kortit, samt Jousto och Enterpay faktura för företag.

MobilePay: Du kan betala med MobilePay ifall du har tillåtit betalning i nätbutiker från appen. Ifall debiteringen av betalningskortet misslyckas är det inte möjligt att betala med MobilePay i nätbutiken.

Pivo: Användarvillkor (på finska) finns på Pivos webbplats: https://pivo.fi/kayttoehdot/pivon-kayttoehdot/

Jousto faktura och avbetalning är en inhemsk tjänst som låter dig göra dina köp snabbt och säkert.Jousto är menat för individer som har hanterat sin ekonomi ordentligt.  Med Jousto får du 30 dygn räntefri och kostnadsfri betalningstid. När du fått fakturan kan du bestämma om du betalar den i sin helhet eller i delar. Med avbetalning kan du betala för ditt köp i upp till 36 delbetalningar, från 9,90 euro / månad. Kostnaden för Jousto avbetalningen är 3,90 euro / månad och en kreditränta på 19,90%.  Med Jousto kan du betala inköp värda 30-3000€. Som lånegivare fungerar Aurajoki Nordic Oy. Läs mera om Jousto (på finska) på nätsidan www.jousto.com.

Bambora PayForm -betalningstjänstens kontaktuppgifter

Bambora PayForm, Paybyway Oy (FO-nummer 2486559-4)
E-post: [email protected]
Telefon: 09 315 82 555 (vardagar kl 9-17)
Postadress: Laserkatu 6, 53850 Villmanstrand

Leverans

Beställningarna skickas på vardagar. Leveranstid för produkter som levereras från lager är vanligtvis 3-5 arbetsdagar.  Om produkterna som beställs är beställnigsprodukter är leveranstiden vanligtvis 1-3 veckor. Leveranskostnaderna är fasta (4,90 €) oavsett produktens kvantitet och storlek. Avhämtning från Learn2Help:s kontor är alltid gratis. Du ser leveranskostnaderna i nätbutikens kassa innan det slutliga godkännandet av beställningen.

Beställningar skickas med Postis smartpost-tjänst. Utgångsmässigt kommer beställningen till kundens närmaste paketmaskin. Vi förbehåller oss rätten att skicka små försändelser med brev hem. Vi förbehåller oss rätten att skicka transporter som är större än paketmaskinens maximala mått till postkontoret.

Om produkten går förlorad eller skadas under leveransen måste detta rapporteras omedelbart, men senast inom 14 dagar till webbutiken. Om paketet som skadas vid leveransen måste omedelbart rapporteras till det leveransansvariga företaget.

Returneringar

Kunden till nätbutiken har en 14-dagars utbytes- och returrätt i enlighet med konsumentskyddslagen. Kunden har rätt att byta ut eller returnera några eller alla produkter i beställningen. Produkter som ska returneras eller bytas måste vara i originalförpackningen och i skick för att säljas åter. Om du vill returnera eller byta produkter, kontakta först webbutiken och be om instruktioner för returneringen. Kunden ansvarar för kostnaderna som krävs för returnering. Ange ditt namn, kontaktinformation och kontonummer i returneringen för en eventuell återbetalning

Annullering av beställning, ansvar för fel och klagomål

Innan leverans kan beställningen annulleras genom skriftligt meddelande via e-post.

Nätbutiken har ett lagstadgat ansvar för brister i de sålda produkterna. Vid klagomål, vänligen kontakta vår kundtjänst.

Konsumenten har rätt att hänvisa eventuella tvister till Konsumenttvistnämnden.